Το λογότυπο, είναι το εμπορικό σύμβολο που εκπροσωπεί την επιχείρησή σας. Ένα επιτυχημένο λογότυπο είναι το ήμισυ για ένα καλό Branding, η αφετηρία για το χτίσιμο μίας σταθερά επιτυχημένης στρατηγικής για την εταιρική σας ταυτότητα.
Ο σχεδιασμός λογοτύπου, θα πρέπει ακολουθώντας συγκεκριμένες προδιαγραφές, να είναι πλήρως προσαρμοσμένο στο ύφος και τη γενικότερη φιλοσοφία της επιχείρησής σας, ενώ παράλληλα να είναι αξιομνημόνευτο.
Όταν έρθει η στιγμή για την αναγνώριση της επωνυμίας σας, το πρώτο πράγμα που θα έρθει στο μυαλό των πελατών σας, είναι το λογότυπό σας!
Ας δούμε αναλυτικά ποια είναι τα 8 καίρια σημεία στο σχεδιασμό λογοτύπου:
Χρώματα
Τα χρώματα έχουν μεγάλη επίδραση στην ψυχολογία των θεατών. Λειτουργούν ως μήνυμα στο υποσυνείδητο, περνώντας πιο εύκολα στο κοινό τους στόχους της επιχείρησής σας. Κάθε χρώμα συσχετίζεται άμεσα με διάφορες συναισθηματικές αντιδράσεις. Επομένως το ερώτημα που πρέπει να θέσετε αρχικά στον εαυτό σας είναι: «Τι είδους συναισθήματα θέλω να μεταφέρω με το λογότυπό μου;»
Ασπρόμαυρο
Είναι εξίσου σημαντικό το λογότυπο να γίνεται εύκολα αντιληπτό έστω και αν προβάλλεται σε ασπρόμαυρη κλίμακα. Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να αναλογιστείτε κατά πόσο θα παραπέμπει στην αρχική του εμφάνιση αλλά και κατά πόσο είναι εύκολο από τον θεατή να κάνει τη σύνδεση.
Σχεδιαστικές αναλογίες
Ένα καλά σχεδιασμένο λογότυπο, θα πρέπει να γίνεται άμεσα αντιληπτό, να ισορροπεί και να σχηματίζει μια ολοκληρωμένη σύνθεση ώστε να μπορεί να τοποθετηθεί σε οποιαδήποτε εφαρμογή. Θα πρέπει να προσδιορίζεται από σαφή όρια, να εμπεριέχει ευδιάκριτα σχήματα και γραμμές, χωρίς περιττή πληροφορία.
Διαστάσεις
Ένα λογότυπο πρέπει να είναι εύκολα προσαρμόσιμο έτσι ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όσες περισσότερες εφαρμογές γίνεται. Η αρχική του μορφή, μπορεί να είναι εύκολο να τοποθετηθεί στις επαγγελματικές κάρτες της εταιρείας, είναι όμως το ίδιο ευδιάκριτο ως εικονίδιο στα social media;
Κρυφό μήνυμα
Κεντρίστε το ενδιαφέρον του θεατή, εξάπτοντας τη φαντασία του. Κάντε τον να θέλει να ανακαλύψει τι κρύβεται πίσω από το λογότυπό σας.
Διάρκεια
Κατά τη διαδικασία σχεδιασμού ενός εμπορικού σήματος, πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη η διαχρονικότητα. Η πρώτη μορφή με την οποία θα εμφανιστεί το λογότυπό σας είναι και η πιο καθοριστική! Στο πέρασμα του χρόνου, ενδέχεται να περάσει από μία διαδικασία εκσυγχρονισμού, όμως η κεντρική ιδέα και τα βασικά στοιχεία πρέπει να παραμείνουν ακέραια, για λόγους αναγνωρισιμότητας.
Μοναδικότητα
Κάθε νέο λογότυπο, δεν πρέπει να θυμίζει κανένα προηγούμενο, έτσι ώστε να μην υπάρχει πιθανότητα νοητικής σύγχυσης από το κοινό. Αποφύγετε λοιπόν κάθε είδους τετριμμένα και προτιμήστε τη διαφοροποίηση.
Απλότητα
Ένα λογότυπο θα πρέπει να είναι απλό, χωρίς πολλά στοιχεία εντυπωσιασμού. Ο βασικός ρόλος του είναι να είναι αναγνωρίσιμο και η απλότητα είναι το μέσο επίτευξης αυτού.
Αναλυτικό εγχειρίδιο χρήσης του λογοτύπου
Επίσης κατόπιν συνεννόησης και κατά την ολοκλήρωση του τελικού λογοτύπου είναι δυνατή η δημιουργία του αναλυτικού εγχειριδίου που περιέχει αναλυτικές προδιαγραφές της ορθής χρήσης του όπως π.χ. ακριβή ποσοστά χρωμάτων σε διαφορετικές χρωματικές σκάλες αλλά και παραδείγματα εφαρμογής. Αυτό συνοδεύετε με τα συνημμένα ηλεκτρονικά αρχεία σε όλους τους τύπους αρχείων (pdf, ai, cdr, eps, psd, jpeq, png) για οποιαδήποτε χρήση.
Βελτιστοποίηση και ψηφιοποίηση λογοτύπου
Επιπλέον, σε περίπτωση που διαθέτετε ήδη λογότυπο το οποίο θέλετε είτε να εκσυγχρονίσετε είτε να το έχετε και σε ηλεκτρονική μορφή για οποιαδήποτε χρήση, εμείς μπορούμε να το βελτιστοποιήσουμε ή να το ψηφιοποιήσουμε.
Επικοινωνήστε με το γραφιστικό τμήμα του www.kartopolis.gr για να συζητήσουμε οτιδήποτε έχετε φανταστεί για το νέο σας λογότυπο!!!